Mytimingcards

Tele2 heeft als allereerste Sim Only speciaal voor kids

Met Tele2 Kids kunnen je kinderen jou altijd bereiken zonder verrassingen op de factuur.
Het nieuwe sim only-abonnement stopt namelijk automatisch als de bundel op is.
Deze 3 dingen moet je weten over het nieuwe abonnement speciaal voor kinderen.

Tele2 Kids: altijd bereikbaar

Kinderen krijgen steeds vroeger een smartphone, maar kunnen hier niet altijd goed mee omgaan. Ze kijken bijvoorbeeld teveel YouTube via mobiel internet met een hoge rekening als gevolg. Tele2 heeft de oplossing en introduceert een sim only-abonnement speciaal voor kinderen.

1. Geen onverwachte kosten

Met Tele2 Kids kunnen kinderen internetten en onbeperkt bellen en sms’en naar drie telefoonnummers (in Nederland). De databundel is 1GB. Dit is genoeg voor het versturen van WhatsApp-berichten, maar aan de karige kant als je kind vaak onderweg YouTube-filmpjes of Instagram Stories kijkt.

Dankzij het speciale abonnement voor kids kom jij als ouder niet voor onverwachte kosten te staan. Als de internetbundel op is wordt hij bijvoorbeeld automatisch stopgezet, zodat je kind niet buiten de bundel-kosten maakt.

Tele2 Kids

2. Jij houdt de controle

Veel ouders geven hun kind een telefoon omdat je natuurlijk als eerste op de hoogte wilt zijn in het geval van nood. Tele2 Kids houdt hier rekening mee en laat kinderen onbeperkt bellen naar drie telefoonnummers. Ze kunnen jou zo altijd bereiken. Bellen naar andere nummers kost 0,15 euro per minuut.

Daarnaast kunnen ouders via de Tele2-app bijvoorbeeld servicenummers of gebruik in het buitenland uitzetten. Zo voorkom je verrassingen op de factuur. In dezelfde app zie je realtime het verbruik van je kind en kun je eventueel data bijkopen als de 1GB op is.

3. De kosten

Tele2 Kids kost 7 euro per maand wanneer je een jaarabonnement afsluit. Daarnaast moet je eenmalig 15 euro aansluitkosten betalen. Zitten jij en je kind al bij Tele2? Het is niet mogelijk om een bestaand abonnement om te zetten naar het Kids-pakket.

Tele2 3G-snelheid

Kosten buiten de bundel.

Daarnaast kan je kind nog steeds kosten buiten de bundel maken. Tele2 probeert dit wel te beperken, door een maximum van 10 euro in te stellen. Bovendien ontvang je een sms zodra je kroost 80 procent van zijn of haar bundel heeft verbruikt. Wanneer je kind dat bedrag heeft bereikt, ontvang je een melding per sms en worden alle diensten geblokkeerd. Dat betekent dat je kind helemaal niet meer kan internetten, bellen en/of sms’en. Ook niet de drie nummers die hij of zij normaal onbeperkt kan bellen. Het is nog wel mogelijk om gebeld te worden en om sms’jes te ontvangen.

In de sms die je van ons ontvangt, staat een iDEAL-link waarmee je het bedrag direct kunt betalen. Zodra dat is gebeurd, kan je kind weer gebruik maken van alle diensten. Er is dan weer een nieuw maximum van € 10,- voor kosten buiten-de-bundel. Wordt het bedrag pas betaald bij de normale factuur, dan blijven alle diensten geblokkeerd tot de nieuwe maand start.

Neem hier een kijkje voor meer informatie over dit nieuwe Sim Only kids abonnement, hier vindt je de meest gestelde vragen.

Meer controle?

Smartphones zijn hartstikke handig, maar kunnen ook gevaarlijk en verslavend zijn. Er zijn daarom steeds meer apps die ouders de mogelijkheid geven om ook digitaal een oogje in het zeil te houden.

Een voorbeeld hiervan is Google Family Link, waarmee je digitale ‘huisregels’ voor jouw gezin maakt. Op die manier voorkom je dat je kinderen vierkante ogen krijgen, zorg je dat ze op tijd naar bed gaan en meer. Lees verder over Google Family Link op onze zustersite Android Planet.

En vergeet natuurlijk Mytimingcards niet, door je kind elke week het afgesproken aantal Mytimingcards te geven bepaalt je kind zelf wanneer deze kaarten worden ingezet en op=op! Discussies behoren voorgoed tot het verleden!

Bron: Tele2

[maxbutton id=”7″ ]